MOMENT 22

Har hamnat i vad som kan bli en knepig sits på jobbet.

Min chef vill att min tjänst skall ändras till en mer utesäljliknande variant, från att ha varit 100% innesälj. Tydligen har man efter typ 20 år insett att våra konkurrenter faktiskt åker runt och bearbetar kunderna, och att även om jag legat stadigt kring 4 mille i omsättning per år så har våra konkurrenter ökat. Mycket.

Anywho, jag har under våren varit på en del kundbesök och det har väl varit okej, men det tar ju en stund att ta sig runt med kommunala färdmedel. Och tydligen går det inte snabbt nog för cheferna, för jag kommer inte kunna göra kundbesök i den takt de önskar, men de erbjuder ändå mig den "nya" tjänsten. Vill/kan jag inte ta den, så erbjuder de mig en tjänst som normalkundssäljare, det jobbade jag som under ett drygt halvår 2005, och det är den tråkigaste skit jag gjort. Så det är inte heller ett alternativ. Försöker de kuppa ut mig härifrån? Fan vet.

Det lustiga med hela den här soppan är att jag varit så motarbetad från ledningshåll ända sedan jag började på min tjänst, att man ibland fått intrycket att de inte ens vill ha min "avdelning" igång... Men nu, när världens (näst) sämsta sparkade chef gjort en konkurrentanalys och man insett att det tydligen finns 100 mille att slåss om, ja skall det minsann hända grejer.

Vi får se vad som händer...

Och just ja: alla som ens tänker tanken på att skriva något om att jag borde skaffa körkort, eller att jobbet borde betala det åt mig, kan spara sina fingertoppar och stoppa in min penis i munnen istället. Tack.

Kommentarer
Postat av: EAZY

Skaffa körkort!

2009-08-26 @ 22:53:20
Postat av: SUR Å STEL

Jag plockar fram ballen på lördag, du vet vad som ska göras.

2009-08-27 @ 07:47:32
URL: http://frumsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0