FOLKTANDVÅRDEN

De är ett lustigt gäng, de där på folktandvården. När jag kom hem från Azorerna låg det ett brev från dom på hallmattan, och dess innehåll var kort men kärnfullt - det är dags för dig att komma hit nu. Det där är rätt lustigt tycker jag, borde det inte vara jag som bestämmer när det är dags för mig att gå till tandläkaren? T ex när jag känner att något är skumt i munnen?

Men nej, de vet bättre. De är ju läkare, för guds skull.

Fast å andra sidan, man kanske ska se det från den ljusa sidan. I normala fall brukar de skicka ett vykort där det står att man ska komma ett visst klockslag, en viss dag. Och kommer man inte, eller skiter i att avboka, så kostar det typ 700 spänn. Trots att jag inte bett om att få komma dit! Det där kanske man skulle kunna spinna vidare på, man öppnar någon sorts rådgivning eller något hemma, skickar ut en jävla massa bokningskort och sen rasslar man ut kravbrev via Baltic Inkasso om folk inte kommer. Skitsmart ju!

Jag tycker folktandvården är sådär, milt sagt. Det är för jävla dyrt. Men alternativet verkar ju vara att gå till någon tjetjen som gått en tvåveckorskurs på internet och som rycker ur halva garnityren, då han råkat ta 78-åriga Ullas plåtar av misstag.

Kommentarer
Postat av: Anna.

De är inga läkare, vad säger du för något!



Jag ska inte komma med skräckhistorier men en kamrat till OTGSS gick inte dit på ett tag och kom hem med en räkning på 30. Jag tror inte att man känner varenda gång det är något skumt imorgon.



Själv skall jag dit imorgon 08.40, kram på dig.

2009-08-24 @ 17:47:16
Postat av: SUR Å STEL

TandLÄKARE..?



F.ö var jag där 3 gånger förra året och har varit där en gång i år. Så jag är med i tandmatchen.



Trist att få en räkning på 30 lax, bara så där. Eller gjorde de något i munhålan också?

2009-08-24 @ 22:30:29
URL: http://frumsk.blogg.se/
Postat av: Anna.

Yeah yeah, men rätt ska vara rätt, sa vi inte så? Tjock, gratis, ofarligt.



Munhålan, jag gillar det uttrycket.

2009-08-25 @ 01:38:36
Postat av: Exponerad

Dummaste inlägget på ett tag, såkalrt dem skickar om du inte varit där på ett tag, alltid bra att kolla upp.

2009-08-25 @ 02:34:30
URL: http://exponerad.blogg.se/
Postat av: SUR Å STEL

Nä du Exponerad, nu är du ute och hojar.



Mellan 1997 och 2002 var jag inte där en enda gång, och de hörde fan aldrig av sig med bokade tider och shit. Men så fort man varit där en endaste gång, då slår de klorna i en och försöker krama ur varenda öre av ens surt förvärvade pengar.

2009-08-25 @ 07:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0