HÄGERSTEN RUNT

Tog en 40-minutersrunda igår kväll och lade märke till två trender som ni hippa, coola typer som hänger med säkert har spottat för länge sen. Men alltså...

- "racingcykel"... Vad är poängen? Du har bockstyre, världens mest obekväma sadel, däck som får punka av minsta gruskorn och två miljarder växlar. Skitbra när man ska cykla de 400 meterna från Aspudden till Shellmacken och köpa något man glömt sent på kvällen - eller inte. Det ser bara efterblivet ut, så upphör genast.

- "uppvikt uppvik"... Att ha uppvik på jeansen är okej. Några centimeter, kanske så att man kan se selvagen litegrann, är helt okej. Över fem centimeter och det börjar bli tveksamt. Tio centimeter och uppåt och det blir automatiskt någon jävla rockersgrej. Men att vika det dubbelt, så man får högvatten, borde bestraffas med döden. Du är inte Kevin Rowland, det är inte 1982 och du är inte statist i "Come on Eileen"-videon - så SLUTA. När jag ser nån jävla kretin ha dubbeluppvik på "vanliga" brallor med pressveck, t-shirt med dålig passform, loafers och dessutom ett par Wayfarers - då vill jag bara hugga en skruvmejsel i axeln på dom. Så de fattar att det inte är okej.

Kommentarer
Postat av: Farbrorn som inte vill va' stor

Bäste herr SUR Å STEL, du syftar inte på fixed gear när du nämner racingcykel. Dvs cyklar som är väldigt avskalade och saknar bromsar och växlar?



För något år sedan slog det mig att jag har fastnat i ett "årtionde". I min ungdom tittade jag lite snett på folk som såg så typiskt 80-tal/90-tal ut. Nu är jag likadan själv, skillnaden är att jag är fast i ett senare årtionde.

2009-04-15 @ 09:57:56
URL: http://www.youtube.com/watch?v=Ul-s-QTuc2I
Postat av: SUR Å STEL

Tjena farbrorn!



Nä, jag har inte sett några fixed gear-hojar i Hägerstensområdet, men det verkar också sjukt töntigt.

2009-04-15 @ 11:06:38
URL: http://frumsk.blogg.se/
Postat av: Anonym

det later som nagon slags hipster



youtuba: hipster olympics!

2009-04-22 @ 20:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0