BLAH BLAH BLAH

Var runt lite på stan idag och snappade upp en diskussion där två fjortisbrudar beklagade sig över att man "i Sverige" inte har någon datingkultur. I USA, där blev man minsann upplockad med bil och så gick man och åt "dinner" - det var liksom lag. Här i Sverige gick man bara och fikade. Ibland tog killarna tydligen med en till McDonalds och trodde det skulle duga, och man fick dessutom åka buss eller tunnelbana dit. De var mycket upprörda.

Själv var jag mycket road eftersom de båda var två skabbiga förorts-tjockisar i 15-årsåldern, med mjukisbrallor. Det är säkert annorlunda nu, men jag kan inte påminna mig om att jag kände en enda person när jag var 15 som tog med potentiella flickvänner ut på middag... Och framförallt inte såna där toppsnäckor.

En annan grej som slog mig under bussresan på vägen hem var att det är väldigt kort avstånd mellan hållplatserna. Väldigt kort. Jag tog tid mellan två av dom och det tog 21 sekunder, från stillastående tills den stannat igen vid nästa hållplats. Känns det inte lite som om man kanske skulle kunna sätta en hållplats i mitten istället!?

Och just ja: vi håller ju på och ska boka semester till i sommar, vilket jidder det är. Man vill ju bo femstjärnigt, hotellet ska helst ligga mitt på en sandstrand där en turist aldrig satt sin fot, stället ska ha bra och billig mat, trevlig lokalbefolkning är ett måste och så ska det vara i europa. Piece of cake...

Och just ja en gång till: såg en reklamaffisch på stan där man lyckats stava orden "bränt" och "pistage" fel. Riktigt snyggt och proffesionelt - eller hur det nu stavas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0