Hårdvara

Igår sålde jag av min gamla trotjänare, Pioneer DJM-500. Den har stått ut med min misshandel i nästan sju år, och aldrig klagat, förutom en gång när jag rockade loss på tre decks och mitt i själv klimaxet råkade slita av basreglaget på den tredje kanalen... Så kan det gå när man leker Jeff Mills hemma. Hur som helst så lade jag ut den på Blocket igår vid 10-tiden, och var osäker på om priset var bra eller dåligt - men det visade sig ganska snabbt att jag förmodligen kunnat få en lax till för den. Det ringde, messade och mailade folk ända fram till klockan ett i natt - trots att jag tog bort annonsen vid 20-tiden då det kom en skön förortssnubbe och hämtade den. Han hade enligt egen utsago varit DJ i massor med år, men det var stor humor att kolla på när han "testspelade" den, lyssnandes på en 1.3 sekunder lång loop jag gjort på CD-spelarna. Den gick om och om och om... På sjukt hög volym i lurarna.

Så nu får jag klara mig med min Reloop. Och rent spontant känns det redan som ett jävla nedköp, ljudet är klart sämre, EQ'n lite jobbig och dioderna som visar volymen inte lika precisa som på Pioneeren. Men den är ju iallafall vit, om man ska hitta något positivt. Vi får se hur lång tid det tar innan jag vill köpa en ny...

Nu har jag dessutom gjort slag i saken och köpt ett PS2, så alla grannar kan börja fila på sina arga lappar att sätta upp i trapphuset...
Det kommer bli många Buzz-, Singstar-, Guitar Hero- eller bara rena gaming-kvällar framöver känns det som! Nu måste jag bara se till att fitt-Comhem fixar lite stabilitet på vår uppkoppling så jag kan ladda ner shitloads med spel.

Finns Samantha Fox Strip Poker till PS2?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0