Tropic Thunder

I söndags var jag och Tinylicious på bio för första gången på ett tag. Efter en snabb burgare på BK (Triple Pepper, levde inte alls upp till förväntningarna!) stegade vi in i salongen och jag inledde direkt med en riktigt snygg vurpa framför hela biosalongen... De fnissen bjuder jag på, men den som byggt skiten ska ha en dagsedel. Tiny fick sitta bredvid Howlin' Pelle från Hives, och jag var så exalterad att jag hela tiden satt och tallade på henne med förhoppningen att råka slinta och komma åt Pelle istället. Eller nåt.  

Filmen var iallafall helt briljant. Plotten är typ såhär: fem amerikanska skådisar åker till Vietnam för att spela in en film baserad på en bok av en amerikansk krigshjälte från Vietnamkriget. Det är fis-och-rap-komikern - spelad av Jack Black, den avdankade actionhjälten - Ben Stiller, karaktärsskådisen med 8 Oscars - helt sjukt bra spelad av Robert Downey jr samt två okända figurer. Inspelningen går givetvis helt åt helvete och filmbolagsmogulen Les Grossman ger dom EN chans att färdigställa filmen. Vietnamveteranen, och tillika författaren av boken de ska filmatisera, Four Leaf Tayback säger åt regissören (den underbare Steve Coogan) att de måste ut i den riktiga djungeln för att få rätt känsla...  

Filmen är full med sköna cameos, roliga punchlines och oväntade scener. Jag delar ut 8 bög-Tobey Maguire av 10 och säger dessutom att missa inte "förhandsvisningarna" innan filmen...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0