Jag undrar...

Ibland när jag har tråkigt brukar jag läsa fjortisbloggar. Den där typen av bloggar där tjejer i 18-20-årsåldern skriver vad de åt till frukost, vad de ska göra i helgen, postar bilder på sig själva från provrum med rubriken "veckans outfit" och skryter om alla dyra grejer de köper hela tiden. Först och främst förvånar det mig hur man kan tjäna pengar på att skriva sånt, eftersom det borde vara fullständigt ointressant för de flesta normala människor, men nu har jag upptäckt en annan rätt kul grej. Tydligen måste man hela tiden skriva hur snygga och vackra ens kompisar är, och krydda det lite med "puzzar" och sånt. Det är väl roligt att kidsen ger varandra lite positiva vibbar, men det blir ganska löjeväckande när det är VARENDA gång de inte är själva på bild (med sin mest inövade pose).   Hur orkar man?!  

Ännu mer skrämmande blir det när det är vuxna människor, tjejer som snart ska fylla 30...   Men det kanske bara är jag som inte fattar.

Jag ska göra ett försök nästa gång det ska postas bilder, så får vi se.

Kommentarer
Postat av: Anna.

"Ännu mer skrämmande är det när det är vuxna människor, tjejer som snart ska fylla 30".



Hrmpf.

2008-10-21 @ 12:40:31
Postat av: SUR Å STEL

Du menar att man borde vara hyfsat vuxen redan när man är 18-20? Jag håller med!

2008-10-21 @ 13:17:18
Postat av: Sara

Jag har noterat ett liknande fenomen när det gäller amerikanska skådespelerskor som är med i någon talk show och pratar om sin senaste film. Det är ju ett komplimangösande utan dess like när de ska berätta om de övriga medverkande i filmen.

"Jeff min motspelare är underbar, vi har så roligt ihop", "Luke, regissören, är ett geni, jag älskade att jobba med honom" och "Betty, sminkösen, är fantastisk. Hon har gjort ett otroligt jobb i den här filmen." Dom kan inte nämna ett namn utan att också slänga med något berömmande ord. Känns aningen tillgjort.

2008-10-21 @ 19:55:31
URL: http://supercan.wordpress.com/
Postat av: Anna.

Shredder: Jag vet inte vad du menar. Jag vet inte vad jag menar heller, men jag är en vuxen människa, en tjej som närmar sig 30 med en patetisk blogg om kläder och skor, bland annat. Shinobi post mortem.

2008-10-22 @ 14:00:20
Postat av: Anna.

inte läsa kan jag heller. Shredder?

2008-10-22 @ 14:00:48
Postat av: erika

håller med, men samtidigt varför störa sig och lägga tid på det med o skriva ett inlägg?

2008-10-22 @ 14:06:05
URL: http://eriikas.blogg.se/
Postat av: Anna.

Erik du har ju inte hajat någonting alls.

2008-10-22 @ 14:07:07
Postat av: michaela

jag håller med dig!

2008-10-22 @ 14:08:02
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: Anna.

Sara! Jag kan inte lämna några kommentarer på din handikapp-blogg, det funkar inte. Jag har försökt hur många gånger som helst nu. Iallafall, ditt inlägg om hur du summerar veckan var det bästa-bästa hittills. Om du bloggar sådär behöver du bara skriva 1 inlägg i veckan. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; att trycka ur sig en sketen youtube-film är ICKE att blogga.

2008-10-22 @ 14:09:38
Postat av: Anna.

Förövrigt tycker jag också att Herr Sur ska börja fota dagens outfit. Ont ska med ont fördrivas.

2008-10-22 @ 14:10:48
Postat av: SUR Å STEL

Anna >> Är du full?



Erika >> Det är min blogg och jag skriver vad jag vill.



Och faktum är att om filmen är tillräckligt rolig, och det är ju ALLTID det jag lägger upp, så räknas det helt klart som att blogga. Det är iallafall två hundra miljarder gånger mer intressant och givande än en bild fotad i en provrumsspegel.



2008-10-22 @ 14:38:46
Postat av: Shredder

Hej. Kul blogg du har, jag håller helt med... HAHAHA kjamiz



Kolla in min blogg, den kanske uppdateras en sisådär 2 ggr i halvåret.



/Jag är en länkhora

2008-10-22 @ 15:09:07
URL: http://gamnacke.blogspot.com
Postat av: Sara

Anna: Upprörande med kommentarerna. Jag ska genast undersöka vad det beror på.

2008-10-22 @ 15:45:59
Postat av: Anna.

Nej. I wish.



pÖzz

2008-10-22 @ 20:59:33
Postat av: SUR Å STEL

Kom förbi ikväll och bli full vetja!

2008-10-23 @ 08:27:19
Postat av: Anna.

Jag kommer ner, men full, icke. Min arbetsvecka slutar först lördag kl 23. Ni får ge mig musik som känns i hela kroppen istället.



Jag tycker att det är roligt att du helt uppenbart har en hel trafik från fjortisbloggarna, att de faktiskt läser också och inte bara gör dessa skrattretande försök till att göra oss till egna läsare. Svar på tal!



***kjamiz!***

2008-10-23 @ 10:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0