En vanlig tisdagskväll

Världens bästa bandnamn.
Droginfluerad äventyrsmetal.
Från en håla i norrland.
Med bandmedlemmar i 40-årsåldern.  

Ja, ni förstår säkert att jag pratar om The Kristet Utseende, bandet som gett metalfans i alla åldrar en ursäkt för att springa runt med toaborstar i tid och otid. Igår spelade de på Nalen och jag var där i sällskap med Tårtan och Lindello. Ingen av dom hade nog inte ens hört en låt, så förväntningarna var lågt ställda, men själv hoppades jag få höra både "Bögmunken", "Kristen tjackfabrik" och kanske, kanske t om "Piss-slickarn från Milano". Tyvärr så hoppade de över väldigt många av sina... ehrm... hits, till förmån för nyare och mer ointressanta låtar. Men trots det var det i mina ögon en trevlig liten konsert. Däremot tycker jag det är beklämmande att svensk konsertpublik är så jävla stel, och det verkar gälla rakt över, oavsett genre och ålder på publiken. Man jublar lite försiktigt och hytter med näven lite då och då, men sen händer det inte så mycket mer.  

Jag delar ut 3.5 pudrade fjollor av 5.

Kommentarer
Postat av: OTGSS

Eller hur? Jag och bror min var på hårdrocks klubb när hans kollegor spelade. Katastrof, folk står och nickar lite som om det vore någon hissmusik.

2008-10-02 @ 12:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0