Blondinbella fyllde 18!

Igår fyllde "Sveriges bloggdrottning" 18 år och firade med ett toksponsrat arrangemang på Café Opera. Tydligen var det 400 pers som hade svarat på inbjudan och för resten var det fritt fram att komma in efter klockan 22.

Här hade jag tänkt skriva ett långt, utdraget inlägg om hur sjuk vår värld är när en totalt meningslös fjortisbrud utan någon som helst erfarenhet av någonting inte bara har en miljard läsare på sin blogg utan dessutom tjänar så pass mycket pengar på att skriva meningslösa fjortistexter och lägga in bilder på sig själv när hon dricker chaité att hon inte bara har råd att leva på det - hon måste dessutom anställa en assistent. Hur jävla skevt det är när en översminkad fjortis som bloggar från provhytter och går runt med clownsminkning har 400 pers, varav en stor del kändisar (läs: Linda Rosing-klass) på sin födelsedagsfest, och anlitar en pr-byrå för att få rätt touch på festen.

"- I samband med Isabellas 18-års fest är Subitos uppgift att uppmärksamma henne inte bara som bloggare, utan även som affärskvinna, mediefenomen och förebild för många svenska unga kvinnor," skriver pr-byrån i ett pressmeddelande.

HE-RR-EG-UD-!!

Min tanke var att skriva ned exakt hur mycket jag hatar henne och hennes fula, flottiga fejs, överstylade frisyr, dumma flin och "jag är en förebild"-snack.
 
Men jag är större än så.


Kommentarer
Postat av: Anna.

Jag tänker inte heller gå i svaromål, jag vill bara vaja med en liten flagga från verkligheten. Det är så många med dig som säger att hon är ful. Men det är hon väl ändå inte? Ful är hon faktiskt inte. Överstylad absolut (jag såg en bild på henne igår, hon har utövat spraytanning vilket givit henne en märklig brun rand vid hårfästet) men ful är väl fel att säga.



Men du har allierade på nära håll, hemma hos mig t ex.



Egentligen är det synd om henne.



Men det är en intressant demonstration av att med människor man inte tycker om, tolkar man deras utseende på ett negativt sätt. Och tvärtom.

2008-10-30 @ 11:21:04
Postat av: SUR Å STEL

Nej, hon är verkligen inte min typ. Jag nöjer mig med att säga det.



Och den där bruna randen såg jag också, den är riktigt fin på den här bilden.



Jag undrar mest när verkligheten ska komma ikapp henne - för hon lär ju bli ruggigt förvånad när hon helt plötsligt inte får allt gratis, inte kommer in på sin juristutbildning och det inte längre håller att leka låtsaspolitiker i MUF.



Men det händer säkert aldrig.

Postat av: Shredder

Eftersom jag är pessimist av stora mått mätt så tror jag givetvis att det kommer gå skitbra för henne. Och inte så att jag inte unnar henne det, jag gillar när det går bra för människor överlag, det är bara det att går det skitbra för henne så kommer vi se en generation med bortskämda nysnutna skitungar som tror att det går bra att leva på att bajsblogga om skitsaker och ta mobiltelefon-foton på spegeln i hallen som demonstrerar dagens outfit. (vad fan det nu skall vara bra för)



Om hon lyckas gör hon världen till ett lite sämre ställe än det var pre-blondinbella. Typ som att Linda Rosing är en förebild för några få unga tjejer idag. Och det har helt klart gjort världen till ett sämre ställe.



Och utseendet behöver vi väl inte ta upp igen? Vi kan väl bara konstatera att med tillräckligt mycket pengar/smink/designerkläder så kan värsta jävla ragatan se hyfsad ut. Det betyder INTE att man ser bra ut i verkligheten.

2008-10-30 @ 14:57:25
Postat av: Sara

Nej, jag håller med Anna, jag tycker inte heller att hon är ful. Sen tycker jag att det känns lite meningslöst att hata Blondinbella. Hon utnyttjar ju bara till fullo det faktum att ett antal människor är intresserade av att veta vad hon äter till frukost.



Trots att hennes blogg inte skiljer sig nämnvärt från alla driljarder andra bloggar som finns där ute, så har av någon anledning just hennes blogg fått en halv miljon läsare i veckan (eller hur många det nu är). Det kan ju vara en slump men jag tror snarare det handlar om en ganska driftig tjej som är rätt bra på att marknadsföra sig själv. Om några hundratusen personer är intresserade av att gå in och läsa om vilka kläder man ska ha på sig under kvällens träningspass och att man dessutom kan tjäna massor av pengar på det. Vem skulle tacka nej?



Sen har hon ju slängt ur sig en del tveksamma grejer helt klart men jag tror mycket har att göra med att hon bara är 18 år, man har ju inte direkt nått sin mognadspeak vid den åldern. Förhoppningsvis blir hon förståndigare med åren.



Det som gör mig mer förundrad är att det finns ett intresse för att läsa den här typen av bloggar. Det är ju detta intresse som leder till att det faktiskt går att bli känd och rik bara genom att slänga ur sig diverse nonsens på en blogg. Vad säger det om alla bloggläsare egentligen (och jag inkluderar mig själv här även om jag inte hänger runt på just Blondinbellas blogg regelbundet)? Har man inte högre krav på underhållning än så, eller vad är det egentligen som är så intressant med att läsa om okända människors liv. Det är lite skrämmande.

2008-10-30 @ 15:01:28
Postat av: SUR Å STEL

Jag vill bara ta tillfället i akt att säga att jag inte läser hennes blogg, jag har nog varit inne och kollat där 3-4 gånger och det räcker. Jag läser däremot tidningar, och då drabbas man dessvärre av henne ibland.



Och jag fattar inte alls det där med mognad, själv var jag 50 år mentalt när jag var 18.

2008-10-30 @ 15:13:53
Postat av: Shredder

Jag läser inte heller katastrofens blogg, det räcker med skiten jag har sett på TV och i andra medier för att jag skall ha en uppfattning om skiten hon vaskar ur sig.



Själv är jag fortfarande 5 år.

2008-10-30 @ 15:29:54
Postat av: Anna.

Orsaker till varför jag tycker synd om henne,



1) Hennes föräldrar skiter fullständigt i vad hon gör, hur mycket hon dricker, om hon visar rumpan på internet, om hon har fest med tema "porr" när hon är 14 år, vem hon är med, vart hon är samt när hon kommer hem. Och lite till, skiter de i.



2) Hon kommer aldrig att bli "försvarsadvokat" som hon säger, eftersom Legally Blonde bara är en film. Ge henne 3 år (jo jag tror hon tar sig in på juristlinjen, på ett sätt eller annat) och sedan kommer hon ha fullt upp med att förneka sig själv och göra avbön för alla tidigare fadäser. Hon har redan bränt sin trovärdighet så att det räcker a lifetime. Juristlinjen är inte likställt med advokatyrket, men det är kvar för henne att upptäcka.



3) Hon har på ett år transformerats från en kurvig finnig 17-åring till en mager Linda Rosing-wannabe med blå tänder. Och hon är fullständigt fartblind.



Men det är verkligen inte lätt att vara 17 år.

2008-10-30 @ 20:27:46
Postat av: Anna.

Men sen eftersom jag aldrig kan låta bli att försöka bita den hand som föder mig med blogginlägg; jag hade trott att Blondinbella var precis herr Surs urtyp av internetbrud. Med tanke på brudarna som passerade kavalkad här tidigare i ett omdebatterat blogginlägg. Naturlig skönhet? När jag försökte smyga in en naturlig Kirsten Dunst som gör karriär utan tandblekning, löshår eller proteser, tog det hus i höstacken.

2008-10-30 @ 20:34:12
Postat av: SUR Å STEL

Neeeeeeeeeeej... Inte Kirsten Dunst i samma mening som "naturlig skönhet", det blir en sån där tidsparadox som spränger jorden!

2008-10-31 @ 07:25:18
Postat av: matilda

tjaa! kolla in och kommentera min blogg! ;):)

2008-10-31 @ 07:32:40
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: Shredder

Kirsten Dunst är en produkt av smink och märkeskläder, precis som blondinbella. (även om till och med jag tycker att man inte skall nämna dem i samma mening)



För övrigt//



matilda:



Jag hatar dig. Vafan är ens meningen med att lägga TVÅ jävla meningslösa smileys precis EFTER varandra???



Jag säger som ovan, blondinbella är en produkt och kanske till och med en orsak till matildas hjärndöda inlägg ovan och därför förtjänar hon allt förakt som går att få. CEPE!

2008-10-31 @ 07:48:16
Postat av: SUR Å STEL

Matilda: Jag hoppas att någon hoppar på dig och klipper av dig håret.

2008-10-31 @ 10:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0