Sicken söndag

Nu när det gått några dagar och jag smält det så ska jag berätta om vad som hände i söndags.

Mötte upp Big Nästy Cake på Park hotell, tog två öl och en Jim Beam. Fler tillkom och vi gick upp till Stadion och bevittnade skitmatchen. Efter det till Anglais, mer öl och mer skitsnack. Börjar bli hungrig, skulle till Vapiano men det var fullt så vi drog upp till Tudor Arms - också fullt. Tvärs över gatan till O'learys, slarvigt tillagad parantesmat och skitmatcher på TV. Börjar gå mot Berns men vi tar ett stopp på en kinakrog där några östtyskar större än Arnold i sina glansdagar satt och såg livsfarliga ut. Jensa blev uppraggad av en äldre kvinna. Ut i regnet igen och ner till Berns där det skulle vara jazzkonsert, vi hällde i oss ölen fort som satan när de började spela. Jazz är verkligen uselt. Sedan raka spåret till East där Allan bjöd friskt och Sportif jr bjöd på kvällens höjdpunkt: efter att ha suttit och berättat om ett restaurangbesök där en kille ramlat av sin stol och rätt i backen så gör han samma sak själv - helt briljant.

Sen minns jag inte så mycket mer, men tydligen drog jag vid ett-snåret. Klockan halv två kvicknade jag till. I Bergshamra. Jag hade tagit tåget åt fel håll och ville bara dö. Men Taxi Stockholm räddade min arma lekamen och en halvtimme senare låg jag i sängen.

Måndagen ska vi aldrig tala om.

Kommentarer
Postat av: Anna.

Vad skönt att vara vuxen.

Du får skaffa dig en Shredder som skjutsar hem dig efter den sista drinken som du bara vägrar att gå utan.

2008-11-14 @ 15:46:04
Postat av: Shredder

Jag visste inte att man kunde införskaffa mig?



För övrigt hade jag hellre stannat och dingdongat.

2008-11-15 @ 11:27:31
Postat av: SUR Å STEL

Det var alltså Skräddarn jag skulle ringt, inte min jobbarpolare som bor i Solna? Rent spontant så tror jag ingen av dom hade blivit överlyckliga av att höra min berusade stämma klockan halv två natten till måndag...

2008-11-15 @ 15:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0