Hur svårt kan det vara?

För några veckor sedan var jag pizzasugen och beställde nån texmex-variant från La Favorita. När jag kommer hem och ska sätta igång att glufsa i mig den, så upptäcker jag att det är lök på den. Jag har oftast inga problem med lök på pizza så länge den är ordentligt genomkörd, men den mängd det var på pizzan var helt sjuk. Det måste ha varit minst två Karelin-nävar. Eftersom det inte står i deras meny att det är lök på pizzan så ringde jag upp och skällde lite, och då säger snubben att det står visst - i deras nya meny. Så då fick jag ge mig eftersom jag satt med en gammal... Det var bara att pilla bort det värsta och äta på. Igår inträffar det igen när Tiny beställer samma pizza, men jag inte minns att det är lök på den. Men när jag var och hämtade pizzorna så kom jag ihåg att det var något med den gamla menyn, så jag tog en ny. Väl hemma ska hon precis börja käka när hon ser löken, som är precis överallt. Inte lika mycket som jag hade förra gången, men en ansenlig mängd. Hon plockar upp luren och ringer, killen säger att det är visst lök på den, Tiny säger att det är det uppenbarligen - men inte på deras meny, vilket killen efter en snabb titt också ser. Men nu kommer det intressanta, han försvarar sig med att det ska vara lök på den, och att det stod i deras gamla meny! Men det gjorde det ju bevisligen inte eftersom det var ju den vi hade från första början.

Kontentan är givetvis att de ska sluta kasta på en massa ögonsvidande skit på pizzorna, och att de ska sluta ljuga.

Om jag öppnar pizzeria (vem fan skulle äta på "Loffos"?) så ska jag lägga sardiner och päron på allt. Och sen när kunderna lackar så ska jag skylla på att i min hjärna, där har jag bestämt menyn, där står det minsann sardiner. Och päron.

Kommentarer
Postat av: Anna.

Det är gott med lök. Låt dom vaaaaa.

2008-11-03 @ 16:25:03
Postat av: Tiny

Det är vidrigt med lök, dessutom hade torktumlaren totalövergivit mig tidigare på dagen då han helt enkelt tyckte han skulle gå vidare till torktumlarhimlen så jag kan lova det va HELT fel dag att lägga lök på min pizza. Vet ni hur jobbigt det är och hur lång tid det tar att HÄNGA fyrtioelva tusen par strumpor och tjafs..??

2008-11-04 @ 16:10:26
Postat av: Anna.

Jag äter rå lök. Till frukost.

2008-11-04 @ 16:53:22
Postat av: Shredder

Lök är grymt.



I alla former.

2008-11-06 @ 13:37:23
Postat av: SUR Å STEL

Stickåbrinn!

2008-11-06 @ 15:03:33
Postat av: Shredder

Ord att öva på:



Stick. Och. Brinn.

2008-11-06 @ 17:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0