Snart visningsdags

Ja, på söndag smäller det. Då ska förhoppningsvis horder av penningstinna 25-åringar vallfärda för att titta på min lägenhet, och ge sig in i ett budningskrig som får andra världskriget att framstå som en söndagspicknick på Djurgården med familjen.

Jag är ju som jag är, och har givetvis gjort en jättefin Excelfil där jag håller örnkoll på alla lägenheter i samma storlek och område som min så jag kan följa hur budgivningarna går och försöka se nån trend. Just nu så är iallafall snittuppgången för de lägenheterna 30% på utgångspriset, vilket i mitt fall ger nästan 1.5 mille - och det är ju toppen. Men en granne sålde sin lägenhet igår för 1.4 mille... Och den var större än min, om man ska se det ur en negativ synvinkel. Väljer man att se det positivt, så var den dåligt planerad (sovrummet typ i köket - que?!) och låg ut mot gatan. Min är bra planerad och mot innergården. Eller förlåt, tyst och lummig innegård ska det ju såklart vara.

Sjukt nervös är ett understatement... Men det löser sig väl såklart, det gör det ju alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0