Någon måste dö!

Tjejen som vann budgivningen igår, och inte kunde skriva kontrakt på grund av att hon skulle jobba i Örebro, är nu ute ur leken för att hennes far fått hjärtinfarkt och hon har åkt till Jönköping på obestämd tid. Tjej nummer två, som lade 1.450.000 i budgivningen, är inte säker och vill komma hit i morgon och titta igen.

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?!

Först och främst, det är liiiiite för många konstiga grejer med person nummer ett för att man ska tycka att det är okej. Man KANSKE skulle kunan säga till sin arbetsgivare att man kommer en timme sent för att man köpt en lägenhet och måste skriva kontrakt. Tror inte det är många som skulle klaga på det. Sen är det helt plötsligt en hjärtinfarkt och då är hon inte alls sugen på min lägenhet?! Jag tycker det luktar riktigt, riktigt illa.

Sen person nummer två, nu står ju hon som vinnare - vad hade hon gjort igår om den första inte bjudit över henne? Bett att få komma och titta igen trots att hon bjudit som en tok hela dagen och vunnit budgivningen?!

Jag förstår mig inte på folk alls. Speciellt inte tjejer som ska köpa lägenhet.

Bara att hoppas att mäklaren får nån rätsida på det så att det blir löst så fort det bara går!

Kommentarer
Postat av: L

Sånt som skulle göra mig riktigt förbannad, känns lite som om de inte har lagen på sin sida, eller? Är det inte bindande att lägga sådana där bud? Det BORDE det iaf vara! Hoppas verkligen att det reder ut sig. I annat fall är det väl mäklarens problem egentligen, inte ert?

2008-05-21 @ 19:20:59
Postat av: SUR Å STEL

Jag håller med. Man borde inte få ge sig in i en budgivning om man inte är beredd att hosta upp degen om man vinner. Men tyvärr är det ju inte så...

Och faktum är att det blir ju mitt problem om inte lägenheten blir såld, eftersom vi då måste ha nya visningar och det innebär en massa extrajobb. Plus att vi riskerar att stå med två lägenheter i sommar - och DET är ingen hit...

Håll tummarna!

2008-05-22 @ 01:05:00
Postat av: Anna.

budgivare nr 1 låter som en ful fisk från Örebro.

Inte för att vara hård här men...
Att budgivare nr 2, som plötsligt står som vinnare, nu är lite motvillig har jag dock full förståelse för. Hon sitter nog hemma as we speak och funderar över om det kanske är så att budgivare nr 1 aldrig har existerat och att ni och/eller mäklaren har försökt att lura henne genom att trissa upp priset.
Det skulle jag själv fundera på i hennes sits.

Jag hoppas inte att budgivare nr 1 i själva verket är ett ombud för mäklaren.

Hoppas det går bra för er, håller alla tummar jag har.

2008-05-22 @ 13:00:10
Postat av: Shredder

Anna:

9 tummar?

För övrigt tror jag örebrobruttan är ett ombud, vilket jävla skit. Hoppas allt går som det skall.

Jag håller mina 2 som jag har iaf. Om inte det räcker så pekar jag även ett par andra fingrar till örebropajasen.

2008-05-22 @ 18:11:32
Postat av: Anna.

Schredder: Jag har fler grejjer att hålla i än vad du har. Ett par bilringar t ex efter vårt ändlösa kaloriintag i NYC. Men det verkar ju inte ha påverkat dig huh! Jag tror inte en sekund på ditt sms, du vill bara slippa den shinobiska vreden.

Mr Big: all sympati till er.

2008-05-22 @ 22:12:02
Postat av: Shredder

Anna//

Dagens notering:

100,4 och jag fortsätter neråt, churrascaria var rena rama deffningskuren för mig...

För övrigt är lägehetstjafset fördjävligt, hoppas det löser sig till det bästa efter att sk*tfi**a nummer 2 hoppade av.

2008-05-22 @ 22:44:11
Postat av: Anna.

Efter att ha legat i dvala och sovit 16h per dygn i 3 dygn, i en kombination av viros och jetlag, kom jag imorse utan problem i mina mest skinny stuprör som sitter bra jävla tajt om man glufsat i sig för mycket.

Knäckt i ditt ansikte som det hette ute i Vilda Väsby när det begav sig.

Churrascaria var helt ljuvligt. Kan vi inte ha en riktig köttfest på grillen någon gång i sommar?

Jag inser nu att Mr Bigs blogg blivit till en viktchatt här.

Att köpa och sälja hem är bland det jobbigaste man upplever i tillvaron, men det är skönt när det blir klart. Upp med hakan nu lite, vi ska ju på KISS.

2008-05-23 @ 09:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0