Det gick åt helvete!

Givetvis. Såklart. Det borde man ju förstått...

Klockan 17.40 kom de hit, de spenderade tydligen en kvart i lägenheten och sedan tackade de nej. Lägenheten var för liten. Golvet i vardagsrummet "för konstigt". Badrummet för litet. TROTS ATT DET ÄR SAMMA JÄVLA LÄGENHET SOM I SÖNDAGS!!! Man blir ju helt jävla oxtokig, mest för att det finns INGET som man kan göra för att påverka det.

Det jag ångrar mest är att vi inte stod utanför och väntade, så man kunde få säga ett par sanningens ord till dom. Deras beteende är FULLSTÄNDIGT oacceptabelt, man bjuder inte en hel jävla dag på en lägenhet och sen drar sig ur på grund av anledningar som är helt jävla värdelösa.

Så vad gör man nu då? Har lagt ut den på Hemnet med fast pris men i ärlighetens namn så brukar iallafall jag tycka att alla såna där fast pris-lägenheter har lite digerdödenstämpel på sig. Sånt som man inte blir av med.

FY FAN.

Kommentarer
Postat av: Anna.

Jag beklagar verkligen.

Köpare 2 verkar ju lite märklig hon också.

Jag vet hur svårt det är men i det här läget måste man försöka ha lite is i magen. Det löser sig ska ni se. Det är en fin lägenhet.

2008-05-22 @ 22:08:28
Postat av: Shredder

Sk*fi**a!

Vilka jävla lirare det finns.

Men vi hoppas alla på att det löser sig ändå.

2008-05-22 @ 22:45:21
Postat av: Sara

fan vad trist! Känns ju som att båda köparna bara har kommit med en massa mumbojumbo-bortförklaringar.
Men det kommer alldeles säkert lösa sig på ett bra sätt, det brukar det göra.

2008-05-23 @ 09:33:34
Postat av: L

Ja, jag fattar ju att det blir en massa merjobb för er, men det känns också lite som om mäklaren som arrangerat det hela borde sitta på en del ansvar här. Kolla upp sina budgivare? Ställa krav på dem redan från början? Stå för mellanskillnaden om budgivningen man administrerat ändå visar sig vara luftslott? Men som helt oinsatt hyresgästpatrask har jag ju ingen koll... jag antar att det inte finns några garantier rent juridiskt, bah. Nåväl, jag håller de tummar jag har för att det reder upp sig på något schysst sätt så att ni kan andas ut.

2008-05-23 @ 12:53:22
Postat av: SUR Å STEL

L >> Problemet är att det inte är juridiskt bindande att ge ett bud. Jag skulle kunna sitta hela dagarna och lägga bud på lägenheter utan att varken säljare eller mäklare har någon egentlig rätt att säga nej, såvida de inte VET att jag bara lägger låtsasbud.

2008-05-23 @ 13:15:54
Postat av: L

Hmpf. Nåväl, i mitt nästa liv som Allsmäktig Gudinna fixar jag till det där. Håll ut!

2008-05-23 @ 14:07:10
Postat av: Anna.

Problemet är mäklare är att de bara har att vinna på att arrangera budgivningar. Men om jag var ni skulle jag begära namn och telefonnummer till alla som varit med på budgivningen, det har man rätt att få.

2008-05-23 @ 14:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0