Äntligen!

Efter flera dagars stenhårt slit så blev det äntligen onsdag och fotodag. Medan Tiny åkte iväg för att byta sulor på bilen så anordnade jag min egen strongmantävling här hemma, det var nämligen en gigantisk skivhylla, en enorm badrumshylla och ett inte fullt så galet stort vardagsrumsbord som skulle ut ur lägenheten. Skivhyllan var inga jätteproblem, jag snodde de gamla egyptiernas idé och fös/rull/släpade ut eländet. So far, so good. Bordet gick skitlätt - även om jag råkade ha sönder det... Och så återstod då bara bara den där jävla hyllan. Jag försökte vara finurlig, taktisk och smart - inget hjälpte. Jag försökte luta den för att få en annan vinkel och kunna vända ut den ut badrummet - det hjälpte inte heller. Jag blev arg. Sedan blev jag jättearg. Jag stod där med min cape och mitt svärd och slet mitt hår... Till slut insåg jag att det bara fanns en utväg. Ren och skär jävla råstyrka. Så på bästa Magnus Samuelsson-manér rev jag tröjan i molekyler, fattade ett björngrepp om hyllan och brölade "AAAAARGHHH!!!" samtidigt som jag tog i allt vad jag kunde. Och till min stora förvåning så funkade det och jag fick ut hyllan i trapphuset. Hade det varit nån där och filmat hade det blivit decenniets mest sedda klipp på Youtube, lätt.

Själva plåtningen av lägenheten tog väl 45 minuter, och jag hoppas verkligen bilderna lockar hit horder av penningstinna 25-åringar. Lite kortfattat kan man beskriva mina förväntningar såhär:

0-1.2 m: NO SALE!
1.3 m: Okej.
1.4 m: Bra!
1.5 m: Skitbra!
1.6 m: Jag hjular av glädje!
1.7+ m: Helt osannolikt.

Nu ska jag leka ungkarl fram till på söndag, funderar på att gå och köpa en hamburgare och äta till frukost samtidigt som jag kollar på Fletch eller nån annan film som tjejer hatar. Öl har jag i kylen, så det problemet är redan löst...

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Godmorgon, sovit gott? :)
Ha det bra :)

2008-05-01 @ 11:00:04
URL: http://assmine.blogg.se/
Postat av: Anna.

doften av testosteron.

2008-05-03 @ 00:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0