Tolv väl förvaltade timmar

Kom hem 18.00 från jobbet. Satte mig och kollade lite snabbt på vilka låtar som ska vara med i min kommande mix, ställde mig en snabbis och programmerade ihop dom hyfsat. Tittade en halvtimme på TV, bara skit förutom ett halloweenavsnitt av Simpsons som jag inte hade sett. Blev hungrig. Gick in till Tiny som låg i sovrummet av någon okänd anledning och sov. "Ska vi äta pannkakor eller inte?", fick en axelryckning till svar. Hällde upp en tallrik yoghurt med någon sorts müsli (folk som säger "mussli" borde avrättas) och åt upp det framför ännu ett skitprogram. Tiny kom ut efter en stund och bytte till den miljonte läkarserien som går på burken. Stod ut fem minuter, gick ut med min skål till köket och lade sedan mig i sängen. Kollade tio-femton minuter på Independence Day, kom ihåg hur jävla pissdålig den är. Stängde av. Somnade väl runt 21.30. Vaknade 02.30 av att jag fick en tok-hostattack. Gick upp, hällde i mig det sista av Doktor Erikssons hostmedicin, tog en "allergitablett" också eftersom det kändes lite tungt att andas. Tog täcket och lade mig på soffan, så att en av oss iallafall skulle få sova. Vaknade 04.00 av att bakhuvudet (!) domnat bort. Sjukt oskönt. Halvsov fram till 06.40 nångång, släpade mig in i duschen och sov där en halvtimme istället...

Livet leker!

Kommentarer
Postat av: Dr Eriksson

ahh vad bra jag mår när jag får hjälpa andra. Det är det mitt liv är till för!

2008-03-10 @ 21:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0