Sådärja!

Veckobudgeten är uppnådd, bord är bokat för fredagens middag (det var f.ö ett intressant samtal, mer om det sen) och jag har en smygande träningsvärk efter ett bra gympass igår. Nu kan jag ta det lugnt hela dagen och tömma hela internet i jakten på totalt oviktigt vetande. Det är ju trots allt det som jag är bäst på. Internet.

Fick just info av min käre far att skidresan vi ska på är söndag-söndag. AAARGHH!!! Då missar jag inte en DIF-match, som jag trodde, utan två! Hur ska jag överleva, hur ska laget klara sig? Men framförallt: hur ska mina bänkgrannar klara sig utan mina briljanta analyser och klarsynta tillrop? Enda hoppet är att sällskapet vill åka hem på lördagen (det är alltid skitjobbigt att komma hem från semestern sent på söndag, och så ska man jobba på måndag) och att vi åker tidigt så jag hinner till Stadion och hemmapremiären mot äckel-Malmö. Detta måste lobbas och jobbas in stenhårt.

Men just det, jag skulle ju säga nåt om mitt samtal med tapashaket. Lite kortfattat kan man väl säga att jag ville boka bord till 19.30, killen jag pratade med lät livrädd och lämnade över luren till någon annan som skulle gå iväg och fråga en tredje person eftersom det såg "ganska tjockt ut". Sedan fick jag sitta och lyssna på när de skällde på varandra ("men är du helt dum i huvudet, det är ju fullt ända fram till nio!") ungefär 50cm från telefonen, i någon minut. När killen sedan kom tillbaka så var det tydligen inga problem att få bord 20.30, det ska bli mycket intressant att se hur fan det här blir...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0