Jeansjakten

Var inne i stan en repa i lördags för att försöka hitta ett par jeans, och styrde kosan mot Caliroots eftersom jag sett de hade ett par schyssta på sin hemsida. Men den butiken är verkligen skum, på webben så har de hur mycket som helst och man kan hitta en del kul prylar - men väl i butiken så finns ingenting. Jag antar att de inte kan ha allt framme eftersom de inte har så stort, och att man då måste fråga personalen om hjälp. Men det är här strulet börjar. De som jobbar där är ju nämligen helt ointresserade av de potentiella kunderna, det är mycket roligare att spela en massa låtar för varandra, stå och läsa i nån tidning, ragga på nån brud som sitter på kassadisken, visa upp sina senaste Ebay-inköp eller egentligen vad som helst utom att hjälpa dig. Jävligt irriterande.

Så vi steppade ut därifrån och iväg till NK där P skulle botanisera bland alla turrebrats och andra förvirrade tätingar. Han slog till och köpte ett par blå Nudie-jeans, tror det var hans 46:e par.

Själv gjorde jag slag i saken till slut och köpte de där Evisu-brallorna som de gjort tillsammans med Puma, jag kollade på dom innan nyår och var tveksam men nu orkade jag inte fundera mer utan köpte dom på studs. Fick dock för första gången i mitt liv köpa - och det här är inget jag är stolt över - 36 i midjan. Helt sjukt. Men å andra sidan så är det något fuffens med den modellen, i ett par andra Evisu-Pumas var 36 så stora att jag kunde ta av dom utan att knäppa upp knapparna...

Men det är rätt märkligt att det kans skilja så mycket i storlek när det trots allt är tumstorlekar, en tum är 2.54 cm och då borde ju 33 tum alltid vara typ 84 cm men så är det inte. Om nån kan förklara vad detta tjafs beror på så bjuder jag på en cheeseburgare utan lök.

Jag avslutar med den wiggigaste wigga jag sett på länge.

Kommentarer
Postat av: Rafe

Haha, bra klipp!

2008-03-17 @ 11:02:34
Postat av: Shredder

Bästa är ju ändå när snubben skall visa hur man sätter in grillz. (länken)

Vilka jävla tomtar.

Jag ska fan köra samma stuk när jag kommer tillbaka från NYC.

Postat av: SUR Å STEL

Jag dööööööööööör.

2008-03-17 @ 11:40:29
Postat av: Anna.

Jag måste rycka ut till deras försvar här. Jag förstår också att det här säkert är könsbundet, men jag har alltid blivit väl behandlad när jag satt min fot inne på Cali (de har ju nästan inget till damer förutom skor ibland så vad jag ska dit och göra). Sist skulle jag köpa en födelsedagspresent till Miki och då provade expediten t-shirten på sig själv eftersom de hade liknande kroppsbyggnad. En annan gång har jag fått cred för att jag äger en Milkfed-klänning. Kanske ett skott i mörkret.

2008-03-17 @ 15:28:25
Postat av: SUR Å STEL

Det är inte lätt att vara kille! Från och med nu ska jag bara hänga på Recognize...

2008-03-17 @ 16:08:13
Postat av: Anna.

"New York är en stor stad asså"

2008-03-17 @ 16:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0