I dream of Beach 2008

Sitter och slöar på jobbet, gnagandes på några punschpraliner, när det slår mig: hur i helvete ska jag orka bli Beach 2008-fit? Förra sommaren var jag som en strandad val, sommaren innan det var jag mediumfläbbig. Inför sommaren 2005 däremot, var jag faktiskt helt okej. Typ så som jag alltid skulle vilja vara, iallafall om man ser till kroppsfettet. Men hur kul hade jag för att bli så? Tränade 3-4 gånger i veckan, minst en timme styrka och 45 minuter förbränning varje gång. Jag var ute och gick en timme innan jobbet (förvisso inte varenda dag, men tillräckligt ofta för att det skulle vara riktigt jävla långtråkigt). Jag åt inte en pizza på nästan fyra månader, bara en massa nyttighetstrams. Det är inte gott, och det är inte kul.  

Får lägga upp nån sorts mental plan för hur det ska genomföras, och hur pass Beach 2008 jag egentligen orkar bli. Men i och för sig, det är ju som jag sa till P: det viktigaste är ju att armarna är grövre än Arnolds.  

Eller nåt.  

Hoppas den där killen som brukar ligga med sig själv i spegeln är på gymmet idag, det brukar vara kul att kolla på den nollan medan man sitter och pustar ut.   

En snabb lista över saker som borde vara förbjudna på ett gym:  

- Att träna i keps eller mössa, jag menar varför - vi skiter i hur du ser ut i håret!
- Att träna barfota, barfota i flip-flops eller i strumplästen. Äger du inga skor?
- Att träna i minimalt linne (obs! gäller endast killar).
- Att stå och posa framför spegeln, det är fan inte bodybuilder-SM.
- Att använda cykelbrallor någon annanstans än i spinningrummet.
- Att svettas som ett djur men inte använda handduk/torkpapper.
- Att äta banan!!! Fyyyyyyy fan vad det luktar.
- Att sjunga med till musiken.
- Att gå runt och tala om för folk att de "gör fel".
- Att lukta som om man inte duschat på ett halvår.
- Att ta timmar på sig vid varje "station" eftersom man måste snacka med precis alla.

Kom förresten att tänka på en kille på gymmet i Kista som jobbade i en av butikerna där, han brukade komma in på gymmet i sina arbetskläder och köra en timme. Vi snackar jeans, skjorta, pullover och "IT-dojor". Sedan gick han upp och jobbade de två sista timmarna innan stängning. Vilken jävla gris, fatta hur han måste ha luktat!

Nog om det. Snart lunch, och den måste ju väljas och intagas med kirurgisk precision och noggrannhet eftersom det är tapaskväll i kväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0