Att jobba på ett skitföretag

Mitt jobb är rena skämtet ibland. Visst, jag trivs med mina arbetskamrater och jag har en del kunder som är kul, men ledningen och hur företaget drivs är direkt skrämmande. Personalomsättningen saknar motstycke - iallafall om man jämför med mina tidigare jobb - på de snart tre år jag varit här har mer än 30 personer börjat och slutat. Och detta på ett företag med runt 25 anställda. Senast idag fick en kille gå, på grund av att han VAB:at för mycket. De verkar inte ha hajat att barn ÄR sjuka när de är små. Och tar man dessutom en titt på tidigare anställda, t ex den legendariske PÖ - mannen som var borta minst en dag i veckan, så var det minsann aldrig något snack om att de skulle sluta. Så varför de gör sig av med en trevlig kille som dessutom var omtyckt av de andra i personalen och sålde helt okej, det fattar jag verkligen inte. I synnerhet inte när chefen som sparkade honom VAB:ar mer själv...

Men att anställa ett riktigt mängd-CP, en sån som man skulle få medalj av kungen om man slog ihjäl, det har man minsann inga problem med. Vi snackar om en kille som gick hem och "blev sjuk" i flera veckor när det blev mycket att göra i julas. En kille som skryter om att socialen betalar hans lägenhet. En kille som druckit läsk och fått tänderna sönderfrätta, så att socialen fick betala två helt nya tandrader - och som fortsätter att dricka läsk till frukost, lunch och middag efter det. En kille som ser ut som en korsning mellan Jim Carrey i "The Mask" och Eric Stoltz i "Mask". Vi snackar dubbel-Mask, och det är inte bra. Inte bra någonstans, och då är ändå hans utseende det MINST negativa med honom...

Men så kör de hos oss, och frågan är väl hur länge man står ut. Svaret för mig är nog "så länge de fortsätter betala så pass som de gör". Jag lär dra snabbt som ögat när lönen inte duger längre.

Och nej, jag jobbar inte på Samhall, även om man kan tro det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0