Helgen passerar revy

I fredags kom så dagen som vi fruktat så länge. Flyttdagen. Våra "kära" kollegor skulle ha sommaravslutning och ligga i gräset vid Kaananbadet och dricka öl, käka grillat och spela kubb. Men inte vi... Vi skulle packa ned de sista pinalerna i kartonger så att de kära flyttisarna skulle få det så smidigt som möjligt. Men det började ju bra, vi tog några resor fram och tillbaka till nya lägenheten med småprylar som inte var kartongmässiga och var precis på väg hem när Flytt-Lasse ringer och vill komma klockan tre istället, fyra timmar tidigare än vad vi bestämt. Vi är rätt långt från att vara klara men tycker att det kanske är lika bra så vi slipper hålla på hela natten.

Tiny demonstrerar avancerad nedmonteringsteknik


Kvart i tre dyker de upp och tror att vi ska vara helt klara, med små muntra tillrop som "men va fan, ni har ju haft hela veckan på er!" och sånt. Men de fick lyfta ut det som var klart medan vi tokpackade för glatta livet, det var dock inga problem och inget gnäll från deras sida (vad jag hörde iallafall). Man vet att det är snubbar med rutin när Lennart utan att blinka slänger upp två flyttkartonger med vinyl OCH en vinkyl på ryggen och bär ner helt oberörd. Hur som helst, flytten tog nästan exakt fem timmar och det får man väl se som jävligt bra. Min insats var att plocka lite kartonger ur förrådet på City Storage samt att bära lösa prylar från bussen och upp i lägenheten. Resten tog gubbarna. Bland de bäst spenderade 4000 kronorna på väldigt länge...

En del av de kartonger som står inne i det som ska bli DJ-rum


Vi firade den lyckade flytten med att gå ner till den lokala greken för att käka, men det fick vi inte eftersom de skulle stänga om en halvtimme. Fair enough, tänkte vi och beställde mat att ta med och jag tog en repa bort till Ica för att köpa läsk och engångsbestick - men tji fick jag eftersom de stänger klockan ÅTTA. Allvarligt?! Så vi fick köpa en läsk från grekhaket och rota utav helvete bland kartongerna för att hitta besticken... När vi väl fått mat i våra magar lugnade vi ner oss, men jag kan ändå inte haja hur Åsens enda riktiga matbutik kan stänga klockan åtta, men det är väl som Eazy sa: "Välkommen till landet, lantbrevbäraren kommer varannan onsdag!"

Lördag morgon, första uppvaknandet i nya lägenheten - mycket angenämt. Vi sov med öppet fönster och det var inte alls stökigt och bökigt (Axelsbergsslummen ligger ju nedanför berget, så vi hade räknat med att man skulle höra drive-bys och sånt, men icke!) - däremot var det lite kallt. Var är den globala uppvärmningen när man behöver den?! Hur som helst så firade vi med att åka till Ikea och ta en rejäl runda där, minns inte allt vi köpte men det var mest bra-att-ha-småplock. För 2700... Efter en mycket smarrig middag på Därmed Pasta (ständigt denna gräddiga tomatsås!) gav vi oss av mot Zinken där Kent skulle spela. Kent är, som många av er säkert vet, ett band som jag varit svag för ända sedan jag såg dom på Lollipop '96 och faktiskt det enda band som jag äger alla skivor från. Det brukar jag bli retad för, men faktum är att på skiva gör de riktigt bra ångestrock och live har de maffat till soundet ytterligare och låter som ett svenskt Depeche Mode, korsat med lite New Order, U2 och en gnutta LCD Soundsystem. Bra säger mitt rock-jag. Tiny tyckte också det svängde, trots att hon inte kände igen några låtar förutom de från nya skivan. Själv insåg jag att jag inte kommer ihåg namnet på en enda låt, men jag minns alla texter... Hmmm. En stabil trea var det iallafall, lite synd bara att de var tvungna att fega med ljudet - jag har fan spelat på riggar som var dubbelt så stora som den de hade på Zinken, fast inomhus!




Fyra bilder tagna med nya kameran på typ 100 meters håll, helt ok!

Efter det var det bara hem och nanna.

Igår hade vi helst av allt inte velat göra många knop men vi blev tvungna eftersom Konstnärinnan ska ha tillträde till lägenheten idag och flyttisarna inte fick med sig allt i fredags. Så vi åkte ner till P och lånade hans jobbil, smackade den full med prylar både från vindsförråd och City Storage-förrådet och åkte till Östberga och slängde hela skiten. Man hittar (eller ser, snarare, jag var inte nere och rotade i containrarna!) en del rätt kul prylar som folk slänger, eller vad sägs om en Commodore 64 i originalkartong med Wico Bathandle-joysticks, diskdrives och disketter? Helgerån att slänga det! Eller kanske en samling med sisådär 2000 Fantomen-serietidningar? Mycket skit fanns det iallafall, och det är både roligt och lite tragiskt att se hur onostalgiska folk är ibland.

Helgen avslutades med att vi avnjöt EM-finalen med ett skönt gäng på Lasse i Parken, och även om det började regna lite och det inte var sådär jättevarmt så värmde det att få se de äckliga tyskarna (nu får jag väl ducka för Shredders hugg) få smörj - Spanien var värdiga vinnare. Nu får man hålla till godo med betydligt mer medioker fotboll i två år innan det är dags för VM i Sydafrika... Jag snickrar redan nu på ett VM-tips och två av bonuspoängfrågorna där blir nog "antal spelare tillfångatagna av rebeller" (10 poäng) eller varför inte "antal människor i djurhudar på läktaren" (20 poäng)?

Kommentarer
Postat av: Anna.

Ursäkta mig nu när jag är plump här, men vad fan rent ut sagt. Du kan ju inte jämföra Kent med Depeche Mode. De ljudbilderna har då verkligen ingenting med varann att göra. Så nähäääära får ingen gåhååå? Å duuuhuu som jahaaaa...Nej! Cdb0" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=eTUOjTCdb0

Pinigt. Och om man jämför: sChCb8Bew" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=QsChCb8Bew. Skärpning.

2008-07-01 @ 06:51:00
Postat av: Anna.

(men jag hoppas ändå att få komma och sitta lite på balkongen snart. Tut!)

2008-07-01 @ 06:52:16
Postat av: SUR Å STEL

Urschäkta, men jag skrev ett SVENSKT Depeche Mode. Inget annat. Och "Kräm" spelar de faktiskt inte längre, sådeså... Men jag lovar dig, LIVE (inte på skiva) så har de ett bra tunggung. Basta!

2008-07-01 @ 08:35:45
Postat av: Shredder

Hallå!!! Knuffa inte på tyskarna.



Dock håller jag med om att Spanien var bättre. (även fast det svider i mitt bratwurstälskande hjärta att säga det) Tyskland kändes, i brist på ett bättre ord, impotenta.



Ruggigt sega och långsamma.







För övrigt suger Kent getpung.

2008-07-01 @ 11:17:45
Postat av: Anna.

Okej.

Här har vi i såp fall ett amerikanskt Depeche Mode.

TLv1tm9kws" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=TLv1tm9kws



Stay positive!

2008-07-01 @ 17:48:55
Postat av: Shredder

Är det bara jag som inte kan öppna annas knarkar-youtube-länkar?



Fixa!

2008-07-01 @ 22:01:03
Postat av: SUR Å STEL

Nej, de funkar inte för mig heller...

2008-07-02 @ 08:26:12
Postat av: Anna.

Skit på er! Funkar för mig.

2008-07-02 @ 16:29:20
Postat av: Anna.

Vi försöker igen då.

Vi har alla våra skelett i garderoben. Det som är så skönt är ju att med åldern blir korsen lättare att bära.

Ett amerikanskt Depeche Mode: TLv1tm9kws" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=TLv1tm9kws

2008-07-02 @ 16:31:26
Postat av: Anna.

nu skiter jag i det. Vet inte hur annars jag ska göra det här. Blä!

2008-07-03 @ 06:37:12
Postat av: SUR Å STEL

Kommentarsfunktionen lägger in ett < u > i adressen, som fuckar upp det... Mycket märkligt! Testa att göra en ny länkadress på http://tinyurl.com och klistra in den adressen istället, det borde funka!

2008-07-03 @ 08:37:30
Postat av: Shredder

Kanske, men bara kanske, kan det vara en idé att använda rutan för "URL/Bloggadress", där URL'ar faktiskt skall skrivas in?



Men jag vet inte, bara ett förslag?

2008-07-03 @ 10:59:18
Postat av: SUR Å STEL

Jaha, du jobbar så..?

2008-07-03 @ 14:29:40
Postat av: Sara

Skit bakom spakarna!

2008-07-03 @ 15:31:08
Postat av: Anna.

små dryyyga råttor. Pittar!

2008-07-04 @ 05:59:54
Postat av: Shredder

Whoops, trampade vi på en öm tå?



Aja, den blev iaf inte bruten, som vissa andras... (Eller hur var det nu igen?)

2008-07-04 @ 14:32:05
Postat av: Anna.

jag kunde ha brutit något betydligt värre när jag ramlade in i klädkammaren post festum Robbans grillparty. Jag har ett litet blåmärke på armen, men that's it. Fötterna upp bland våra 30 par skor. Det är rock n roll. Charisma charisma!

2008-07-07 @ 18:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0