Ibland undrar man

Igår satt jag och Tiny i soffan och slöade med kurrande magar. Jag bestämde mig för att ge "Asian Hot Wok" en chans och knatade dit. Efter en snabb titt på menyn så förstod jag att det inte rörde sig om något wokställe i ordets rätta bemärkelse (t ex att de faktiskt bör tillaga maten i en wok) men bestämde mig för att testa två rätter de knappast kunde misslyckas med. Trodde jag.

"Kyckling med grönsaker och cashewnötter" såg ut som kokt kyckling simmandes i sån där vit sås man får till fisk, tillsammans med lök, bambuskott, purjolök och sån där fryst grönsaksmix med ärtor och småhackade morötter. Det smakade ingenting. Alltså, det smakade inte LITE, utan ingenting. Man stoppade in maten i munnen, kände att det var varmt och att det fanns tuggmotstånd, men det fanns ingen som helst smak. Obehagligt.

"Kycklingspett med jordnötssås" var precis vad titeln säger, fast de missade att lägga till att kycklingen var kokt. Jordnötssåsen var faktiskt ganska god, men det väger inte upp den slemkletiga konsistensen från kycklingen.

Nu till det som förbryllar mig: varför öppnar man en restaurang om man inte kan laga mat? Varför ger man sig in och rennomésnyltar på Hot Wok Café när ens mat inte har den minsta likhet med det som serveras där? Och hur svårt är det att slänga ner färsk broccoli, morötter, paprika, lök och kanske lite bambuskott tillsammans med schyssta kycklingbitar i en wok, tillsätta några kryddor och såser som man faktiskt använder i Asien och låta det gosa till sig i ett par minuter? Är det för mycket begärt? Det kan det ju inte vara.

Således: Asian Hot Wok på Hägerstensåsen får betyget 1.5 av 5.

Avslutar med ett litet musiktips: The Pointer Sisters - Send Him Back (Pilooski re-edit)

Kommentarer
Postat av: Anna.

Is it my fortune or my fame? Is it my money or my name?

2008-07-07 @ 18:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0