Blondinbella sätter ner foten!

Jag vet att jag är sent ute, men ibland hänger man liksom inte med i pseudonyheterna som svischar förbi. Men tydligen så åkte den "kända" bloggaren Blondinbella till Rimini med några kompisar, och där på ett disko utsattes hon för något.

Hon skriver:
 "Att vara ute på klubb bland italienare utan att ha manligt sällskap med sig är väldigt farligt och jag hade riktigt otur (...) Jag mår inte speciellt bra efter övergreppet, därför bokade mina föräldrar en resa hem imorgon. Jag har gråtit, känt skam, äcklad men nu är jag mest arg"

Hon försökte göra en anmälan, "men det gick inte att göra en polisanmälan eftersom det inte fanns några vittnen. Polisen bara skrattade."

Händelsen var så hemsk att hon avbröt sin semester och åkte hem... EN DAG tidigare än planerat.

Nu är jag ingen expert, men av hennes blogg att döma och sättet hon beskriver andra saker som hon varit med om, så gissar jag att någon blev närgången och tafsade på henne. That's it. Självklart försvarar jag inte detta beteende på något sätt, men det är lite småroligt att när en sån här fisförnäm fjortis råkar ut för en dussinhändelse som andra tjejer knappt reagerar över, så är det stort drama. Så kan det vara att växa upp i en skyddad verkstad och tro att livet är någon sorts Sex and the City-My LIttle Pony-rosa moln-variant.

Men det är skönt att hon går in hårt för att få ett stopp på beteendet iallafall:
"Jag kommer att kontakta länspolismästare Carin Götblad när jag kommer hem och se om vi kan samarbeta kring det här på något sätt."

Okeeeeeeej... Ja, länspolismästaren lär ju kunna göra en hel del mot italienska killar som är sugna på blonda svenskor, helt klart. Vi sätter säkert in en dödspatrull i Rimini och rensar ut buset.

Jag är mest förvånad över att hon inte gick direkt på Robert S. Mueller III, högsta hönset hos FBI.

Kommentarer
Postat av: Anna.

Jag är lite tyst här. Klart man alltid ska stödja systrar i nöd, men. Ja. Men jag vågar inte säga något högt om det.

Det här bevisar ju också det faktum att hennes föräldrar borde få sparken från sitt åtagande. Dags att börja hålla ordning på sin dyngfulla snorunge innan hon blir våldtagen på riktigt.

2008-07-24 @ 20:55:04
Postat av: OTGSS

Nu verkar det enligt henne själv som om det var lite mer än ett nyp i rumpan. Klicka på länken för hela storyn som hon antagligen fick betalt för från AB.

2008-07-25 @ 18:27:40
URL: http://pici.se/p/aXRnVPwct/
Postat av: SUR Å STEL

Jo, jag såg det idag. Vi har diskuterat en del kring HUR man får upp två fingrar i en tjej "bara sådär", men det gör väl inte saken lindrigare antar jag.



Hur som helst så är det en grov händelse, och jag kanske eventuellt backar en aning med mina hårda ord. :)



Likförbannat är Blondinbella en fjortissopa utan dess like och jag verkligen hatar folk som tar sig själva på så stort allvar som hon.



Två fingrar? Det skulle varit en flaggstång!

2008-07-25 @ 18:33:21
Postat av: Anna.

Ja, om det är som hon säger så är det definitivt mer än vad man som kvinnlig boskap får stå ut med i krogsvängen.

Men.

Jag som sagt vidhåller ju, som fältskärare och som innehavare av en alldeles egen ficklampa, att man måste bresa tämligen rejält för att någon ska kunna ta ett spontant bowlingrepp på en.

Man slinker inte in där hur som helst.



Framförallt, skulle jag själv blivit utsatt för ett dylikt otrevligt encounter, inte fan skulle jag blogga om det. Eller alldeles påpassligt sälja storyn till Aftonbladet. Det är osmakligt.



PR-trick. Tut!

2008-07-27 @ 00:01:56
Postat av: Julian D

Det här med att blogga var inte så kul eller?

2008-07-30 @ 14:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0