Bah, humbug!

Jag ska undvika alltför mycket rundprat och gå direkt på sak: jag tror inte en sekund på det här globala uppvärmnings-tramset. Om man inte ens kan få ordentlig värme i mitten av juli, då är det fan inte mycket till "uppvärmning". Ring mig när det är en 80-90 grader ute, och träden börjar brinna när man råkar gå emot dom.

"Men vintern då," säger den Fjällrävenbeprydde ynglingen med tunt hår i hästsvans, brillor och second hand-manchesterkavaj, "det har ju blivit mycket varmare på vintern". Jaså minsann? Själv var jag i Trysil och åkte skidor veckan efter påsk och det var mer än två meter snö ute i terrängen. Vi fick hyra ett polskt bygglag för att skotta fram huset när vi kom dit, för man såg bara skorstenen.

Undra om man pratade mycket om den globala nedkylningen på 1400-talet...

Kommentarer
Postat av: Shredder

Amen!

2008-07-16 @ 10:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0