ETT LITET KLAVERTRAMP

Gick upp längs Götgatan idag när jag möter nån sorts hippiesnubbe från Greenpeace. Han har låst blicken på mig och jag orkar inte ens försöka strunta i honom utan stannar och lyssnar på vad han har att säga. Tydligen så skövlar de regnskog motsvarande 1000 fotbollsplaner varje dag (det KAN ju bara inte stämma?!), minsta lilla bidrag kan hjälpa (det tror jag inte heller på) och givetvis ville han ju att jag skulle skänka en slant.

Som den dåliga människa man är så sade jag att jag inte hade varken tid eller möjlighet, men att jag gärna tog en broschyr eller ett flygblad så jag kunde läsa på lite...

Killen tittade på mig och sa: de skövlar motsvarande 1000 fotbollsplaner om dagen - vi har inga broschyrer!

Hmm, aha... Då är jag med.

Kommentarer
Postat av: OTGSS

Haha, snyggt!

2008-12-09 @ 10:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0