BRAGDGULDET

Glömde skriva om detta igår, men det får bli en snabbis nu.

Känns det inte lite snett att ge bragdguldet till en kille som först och främst är med och tävlar i en "idrott" som typ 20 pers håller på med? Jag skriver "idrott" för i min värld är det ytterst tveksamt om det ens kan räknas som idrott att skjuta... Sen så heter det ju bragdguldet. Är det verkligen en bragd att ta tre guld i paralympics? Killen tog ju fyra guld 2004 - men då fick han minsann inget. Och det är ju inte som att det är någon överraskning direkt - han tog ju två medaljer redan i paralympics 1980 (!) och har tagit ytterligare 25 sedan dess, han har 15 VM-guld och 17 EM-guld.

Nej, bragdguldet känns inte riktigt rätt.

Tittar man på SVD's lista över nominerade så var ingen värd priset - så det hade blivit pajas vem som än vunnit.

Kommentarer
Postat av: Shredder

Ett bragdguld skall ju delas ut till någon som har gjort just det priset säger; en bragd.



Att vara favorit och vinna är i mina ögon inte en bragd.



Men det där priset har väl alltid varit pajas? Anja Pärson har väl vunnit det där när hon vann världscupen i slalom eller vad det nu var, den cupen där hon innan säsongen var favorit till att vinna tillsammans med den andra bruden Kostelic eller vad hon nu heter. Oj vilken bragd liksom, du vann en tävling som du redan var tippad att vinna. Bra jobb, här får du ett pris.



Jag tycker att det där priset borde döpas om till "Årets mest politisk korrekta uppmärksamning av en idrottsprestation".

2008-12-04 @ 08:10:10
Postat av: Shredder

Fan, jag glömde ett "t" i "politiskt". (Och skriver som en sopa i övrigt)



Jaja, jag kommer undan med det för att jag är internetretarderad.

2008-12-04 @ 08:11:32
Postat av: SUR Å STEL

Bang on target captain!

2008-12-04 @ 09:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0