Burp!


Jag höll på att explodera av ilska i morse när jag åkte till jobbet. Det kändes bara så jävla självklart att efter en veckas konstant regnande, så skulle det ju givetvis vara kanonväder just den dag som man börjar jobba igen. Bara för att gnida in det lite extra. Men nu såg jag att det hade börjat regna, så jag lugnar ner mig litegrann...

Gårdagen passerade som i en dimma, och för vissa var den mer dimmig än andra. Syra & Johan ställde ju till med någon sorts försenad 30-årsfest i lördags och det var en riktigt trevlig tillställning! Det bjöds på käk (västerbottenpaj skulle jag kunna äta till frukost varje dag!) och fåniga mängder dryck och vi gjorde vårt allra bästa för att det inte skulle bli något över men det var dessvärre omöjligt då de inte direkt varit blyga i beräknandet av dryckeskonsumtionen. Om alla gäster varit tokalkisar så tror jag att vi kanske, kanske hade haft en chans att tömma lagret. Men det är klart, hellre det än att festen är torrlagd klockan elva. Såklart. Det talades mycket om svunna tider och det var roligt att minnas dumheter man gjorde för typ 20 år sedan. OTGSS spelade skivor på sitt medsläpade Serato-kör, och jag gästspelade med några låtar. Dock så verkade vårt musikval inte passa de andra festande människorna, två dåliga tecken är att man först blir nästintill utskälld av en kompis för ens usla musiksmak och sedan får ett jubel när man på skämt slänger på en acid-remix av Bon Jovi's "Living on a Prayer"...

Jag och Tiny åkte hem vid kvart i fem på morgonen och då var det några tappra själar kvar, varav en låg mitt på vardagsrumsgolvet och sov så djupt att det var helt omöjligt att väcka honom. Det var väldigt roligt. Tydligen hade Anna och Shredder kört discodans och ölat i 2-3 timmar till - det är inte utan att man blir lite imponerad.

 


20.00: Trivsamt snack runt bordet.



22.27: OTGSS - snabbare än laser på skivspelarna!


03.50: En bild säger mer än tusen ord.


04.27: Nu börjar det bli dags att röra sig hemåt...


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag slog nytt persoligt rekord i bakfylla igår. Klockan var 8 på kvällen innan jag var i så pass bra skick att jag kunde förflytta mig från sängen till soffan i vardagsrummet. Helt sjukt.

2008-08-11 @ 13:58:28
Postat av: SUR Å STEL

Hahaha, Tiny låg som ett frimärke i sängen till 16.30 och mamma fick köra bilen hem! :)



Fullt ös medvetslös!

2008-08-11 @ 15:44:04
Postat av: Anna.

Hahaha! Vad OTGSS kommer att hata dig för den där bilden.

Jag och Shredder ordnade eget disco till min medhavda 90-talskavalkad (U96, Felix, Kim Syms osv). Sanna var med på ett hörn, när hon inte försökte skaka liv i karln sin. Men utöver det så började vi ju spela ert Sex, Booze & Rock n roll-spel vid sjutiden på altanen när det var ljust igen. Vi orkade dock inte läsa reglerna, så då hittade vi på egna, och till slut efter en varsin lång rad svordomar vaggade vi iväg till respektive säng. Och detta efter att Shredder skickat vår Ixus till kamerahimlen.



Mitt bästa minne från festen är ändå när Tiny satt på mitt knä och hutade åt Ola aka Per. Ingen av dem kunde nog fästa blicken på varann och pratade i helt parallella universum, men det var roligt att lyssna på.



Den här festen går till världshistorien.



Och mycket riktigt, sluta gnäll om vädret. Det spöregnade som sagt på mig, första dagen på semstern.

2008-08-12 @ 07:10:09
Postat av: Tiny

Pust och stön, jag satt första dagen tillbaka på jobbet fortfarande bakis, kände mig sjuuuukt gammal och svor att vara snövit resten av livet. Jag skyller allt på Anna....:D



Funderade starkt på att tröstköpa mig ett par nya sneakers, men inte ens det fick jag ihop.

2008-08-12 @ 10:36:49
Postat av: Shredder

90-talskavalkad FTW!



För övrigt blev jag helt paff när det blev ljust igen, jag hade inte en aaaaning om att klockan var så mycket.



Lagom tröttmössa var man kvällen efter också. Och dagen efter det. Fan vad gammal man är.

2008-08-12 @ 12:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0