I väntans tider

Igår morse, runt 8, så ringde mobilen och eftersom det är tredje semesterveckan så tog det ett bra tag att lokalisera vad det var som lät, varför det lät och framförallt varifrån det lät. När jag väl fick upp ögonen och hittade telefonen så var det en surgubbe i andra änden som meddelade att våra möbler från Folkhemmet hade kommit och att de ville köra ut dom på onsdag mellan klockan 13-15. Toppen, sa jag och lade på, innan jag insåg att det förmodligen skulle bli den sista dagen med bra väder på vår semester... Ringde och försökte styra om, men det gick inte.

Så efter lite tjat fick jag dom att iallafall ringa en halvtimme i förväg så man kan åka iväg - och hinna hem igen - om det skulle bli badväder.

Det ska bli grymt skönt med en soffa som inte har en kvicksandsgrop i mitten, och med lite schyssta vardagsrumsmöbler i övrigt också. Det som är kvar att köpa är väl typ en matta, men det har vi redan spanat in så det kanske man kan inhandla mot slutet av veckan så är iallafall ETT rum helt klart!
Vi fick dessutom upp TV'n på väggen igår (eller "vi"... Tiny och Kupan fixade det medan jag lagade mat) och även om det känns RÄTT tveksamt att smacka upp en 32 kilos klump med småskruvar, så verkar det vara så som Sharp har tänkt sig det, och då blir det väl så också.

Men jag kommer gråta blod när den ramlar ner...

Igår såg vi f.ö Hancock och den var väl okej, inte alls så usel som alla har sagt. Eller ja, den var okej i typ en timme - sen blev det lite nördigt. Kung Fu Panda klämde vi i förrgår och den var inte som jag hade förväntat mig. Som brorsan sa, alldeles för seriös. Har man Jack Black som en fet panda, då förväntar man sig en viss nivå, men istället får man någon sorts moralkaka och det har jag aldrig varit något större fan av.

Hancock: 5.5 feta franska ungar av 10.
Kung Fu Panda: 5 hemliga ingredienser av 10.

Kommentarer
Postat av: OTGSS

Våga vägra matta.

Hancock ger jag 3/10, mest för att Will är så dålig på att spela bakfull hjälte.

2008-08-06 @ 17:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0