Road rage

...är inte bara en tung låt av John Starlight, det är också ett beteende som jag får ta del av nästan dagligen i mina resor till och från jobbet. Oftast är det Tiny som lackar ur de luxe på något mongo i en framförvarande bil eller så är det någon annan som lackar ur, kanske på henne, kanske på någon annan.
En sak som är säker är iallafall att just trafiken verkar ta fram det sämsta i nästan alla, och jag kan inte låta bli att undra hur jag skulle vara i trafiken. Vårdslös är nästan säkert, men skulle jag också bli en sån där som sitter och skriker bannor, blinkar sex tusen gånger med lyset, hänger på tutan, pekar finger och gestikulerar och helt enkelt lever rövare för att någon trängde sig före mig? Det vet jag inte - men förmodligen.

Men man undrar ju vad folk pysslar med på väg till eller från jobbet. Varför har man 50 meter till nästa bil när det rullar i 10 km/h? Varför tvärnitar man när det är 100 meter kvar till trafiksignalerna, man åker i 80 km/h och det är grönt? Varför släpper man gladeligen in folk som kört förbi 1000 meter kö, drar heldraget och försöker klämma sig in framför en?

Såna där saker kommer förr eller senare att driva en till vansinne.

Såvida man inte är idioten som håller 50 meter till bilen framför, nitar för alla lysen och inte har några problem med folk som tränger sig...

Kommentarer
Postat av: Anna.

Det finns få situationer i vardagen då man har så lite överseende med folk, som i trafiken. Det är rent av obefintligt. Annat är det att åka båt. Då vinkar man gladeligen till folk man aldrig sett förut.

2008-04-23 @ 10:08:05
Postat av: Tiny

Ja tacka vet jag båt. Ska helt klart byta transportmedel till jobbet på morgnarna. Tänk vad harmoniskt det skulle vara, å trevligt.

2008-04-23 @ 19:30:24
Postat av: Tiny

Ja tacka vet jag båt. Ska helt klart byta transportmedel till jobbet på morgnarna. Tänk vad harmoniskt det skulle vara, å trevligt.

2008-04-23 @ 19:31:16
Postat av: järnkaninen

ja, det skjuts helt enkelt för lite i sverige

2008-04-30 @ 07:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0