Musique en masse!

Stockholm har ju sedan flera år tillbaka vaknat till liv ordentligt vad det gäller klubbar och elektronisk musik, det tog rejäl fart med Grodan, fortsatte med Teatron och även om de gått i graven så har det ju ploppat upp efterträdare - som förvisso aldrig når upp till Grodans bästa stunder, men ändå.

Den kommande tiden är det en del bra grejer, först Laidback Luke, Wally Lopez, Robbie Rivera och en massa andra på den där Globenfesten (som kan vara precis hur bra eller dålig som helst) - sedan jag och One Tall Guy Soundsystem på GK och sedan David Guetta och Husmaffian på Operan. Allt detta inom sisådär 12 dagar. Det kommer såklart bli jävligt kul, men helt plötsligt kommer 30-åringen inom mig fram och tycker det är lite jobbigt. Den där eländiga, jävla 30-åringen. Han ska spöas, pryglas, hotas och tystas. Han får gå ner i källaren och hämta 20-åringen, han är bra mycket roligare...

Sen har tydligen SMC bokat Pete Tong också, läste jag nånstans. Shit vad jag inte ska gå, det blir som att se Clabbe spela house - Tongy har en bra röst men det är också allt, som DJ är han inte mycket att hänga i granen.

Tittar man långt fram i tiden så ligger P på som en igel och tjatar om winter music conference i Miami nästa år, och det vore onekligen jävligt coolt. ALLA är ju där. Festerna verkar helt bananas. Men det kostar ju några spänn att åka dit... Vi får se hur privatekonomin ser ut i höst, och sen måste man väl ha några spänn över också så att jag kan åka nånstans med Tiny, för hon står nog inte ut en vecka där med oss musiknördar...

Idag diggar jag: Bob Sinclar - Who Needs Sleep Tonight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0