Banken - hugg dom!

Satt i en kvarts telefonkö för att pressa SEB på räntan, och när jag väl kom fram så lade de på! *klick* sa det bara, och jag kokade givetvis inombords... Ringer upp igen och efter ännu en låååång väntan så får jag prata med någon människa, förklarar mitt ärende, hon säger att hon måste kolla det med någon chef och ber mig vänta. 10 minuter (I kid you not!) senare kommer hon tillbaka och ger mig 0.1% lägre ränta än vad de tidigare lovat.
Och det är det "absolut bästa de kan göra, det var knappt det gick!".

Yeah right.

Men jag är hyfsat nöjd ändå, då får jag mitt bolån i den bank där jag har all min privatekonomi och allt blir överskådligt och bra. Nu måste vi bara flytta över Tinys pengar dit också, men det blir en senare fråga känns det som.

Helgens bästa var utan tvekan brunchen igår på Clarion med Doktor Eriksson och One Tall Guy Soundsystem. Om jag får bestämma blir detta en återkommande händelse, ska vi säga tredje söndagen i månaden hädan efter? Alla som vill följa med är givetvis välkomna. Och man behöver inte dricka två glas skumpa till brunchen...

Nu ska jag låtsas jobba en timme tills det är dags för lunch.

Kommentarer
Postat av: Doktorn.

det behöver man visst det! Det är LAG på det.

Jag sa det inte igår men vi, jag och sommelierfolket i champagnebaren, konstaterade att ni var lite töntiga.
Heh.

2008-04-21 @ 14:22:09
Postat av: SUR Å STEL

Jag drack faktiskt bara ETT glas mjölk. Inte tolv, som OTGSS...

2008-04-21 @ 14:54:43
Postat av: OTGSS

Mjölk is the shit.

2008-04-21 @ 15:57:17
URL: http://mjolk.istheshit.net/
Postat av: Anna.

Jag hade lite dåligt samvete dagen efter för mitt återkommande stirrande på damsällskapet som satt vid fönstret. Måste vara champagnen som pratade.

2008-04-23 @ 10:09:11
Postat av: Niklas

Vilka as! Heja dig. Fan ta banken.

2008-06-18 @ 10:45:21
URL: http://niklasblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0